Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties
Publicaties
Hieronder vind je de publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.
This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity
Leijgraaf, M., & Reeves, J. (2025). This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity. In C. M. Leider, C. L. Dobbs, & E. Nerlino (Ed.), Preparing antiracist teachers (pp. 23-38). Routledge. doi:10.4324/9781032685090-4
Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature.
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2024). Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature. Frontiers in Education, 9:1432617. doi:10.3389/feduc.2024.1432617
Islamofobie in het onderwijs
Bani, Z., & Leijgraaf, M. (2024). Islamofobie in het onderwijs. Didactief, 54(9/10), 52-53. https://didactiefonline.nl/artikel/islamofobie-in-het-onderwijs
“I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work.
Reeves, J., Leijgraaf, M., & Gu, X. (2024). “I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.), Language teacher identity tensions: Nexus of agency, emotion, and investment (pp. 160-175). Routledge. doi:10.4324/9781003402411-13
Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten.
Buis, G. W. (2024). Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten. [Ongepubliceerde master thesis] Vrije Universiteit.
Verhalen van waarde. Over het in staat stellen van sociaal maatschappelijke initiatieven om zelf de impact van hun initiatief op te halen en te verbeelden.
Kamara, E., Liesdek, B., & Leijgraaf, M. (2024). Verhalen van waarde. Over het in staat stellen van sociaal maatschappelijke initiatieven om zelf de impact van hun initiatief op te halen en te verbeelden. In eigen beheer.