Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > ‘Taal én spel verrijken – Aansluiten bij doen-alsof spel’.
‘Taal én spel verrijken – Aansluiten bij doen-alsof spel’.
Zalm, E. van der, Boland, A. en Damhuis, R. (2018). ‘Taal én spel verrijken – Aansluiten bij doen-alsof spel’ HJK, maart 2018, pp. 4 t/m 7
Doen-alsof spel is een rijke context voor de brede ontwikkeling van jonge kinderen. Maar hoe zorg je er als professional voor dat het spel ook bijdraagt aan de taaldenkontwikkeling van kinderen? In dit artikel lees je hoe je kunt aansluiten bij het spel van kinderen, en ook de kwaliteit van spel en taal kunt verhogen.
Gerelateerde publicaties
Website Taal in spel
https://www.taal-in-spel.nl/
Spel van kleuters begrijpen
Wynberg, E., Wessels, M., & Boland, A. (2024). Spel van kleuters begrijpen. HJK 2024(7), 18-21.
Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.
Boland, A., Mol Lous, A., Creutzburg, A., Hillen, J., Verhoeven, S. (2023.) Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.