Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Van kring naar spel. Taalstimulering op een VVE-locatie.
Van kring naar spel. Taalstimulering op een VVE-locatie.
Veldhuis, D., Arbouw, A., Boland, A. (2015). Van kring naar spel. Taalstimulering op een VVE-locatie. HJK 43 (3), pp 10-13.
Op een voorschool in Amsterdam stromen veel peuters binnen met een zeer lage taalvaardigheid in het Nederlands. Samen met de pedagogisch medewerkers hebben we onderzocht hoe ze de communicatie met deze kinderen plezierig op gang kunnen brengen.
Gerelateerde publicaties
Website Taal in spel
https://www.taal-in-spel.nl/
Spel van kleuters begrijpen
Wynberg, E., Wessels, M., & Boland, A. (2024). Spel van kleuters begrijpen. HJK 2024(7), 18-21.
Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.
Boland, A., Mol Lous, A., Creutzburg, A., Hillen, J., Verhoeven, S. (2023.) Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.