Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Towards culturally responsive and bonding-oriented teacher education.
Towards culturally responsive and bonding-oriented teacher education.
Groot de, I., Leijgraaf, M., & Dalen van, A. (2023). Towards culturally responsive and bonding-oriented teacher education. Teaching and Teacher Education, 121. doi:https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103953
Gerelateerde publicaties
Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature.
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2024). Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature. Frontiers in Education, 9:1432617. doi:10.3389/feduc.2024.1432617
“I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.)
Reeves, J., Leijgraaf, M., & Gu, X. (2024). “I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.), Language teacher identity tensions: Nexus of agency, emotion, and investment (pp. 160-175). Routledge. doi:10.4324/9781003402411-13
Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten.
Buis, G. W. (2024). Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten. [Ongepubliceerde master thesis] Vrije Universiteit.