Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid
Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid.
Een taak van het onderwijs die recent nogal in de belangstelling staat, is bijdragen aan
kansengelijkheid. Wat kan dit betekenen voor het reken–wiskundeonderwijs?
Gerelateerde publicaties
This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity
Leijgraaf, M., & Reeves, J. (2025). This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity. In C. M. Leider, C. L. Dobbs, & E. Nerlino (Ed.), Preparing antiracist teachers (pp. 23-38). Routledge. doi:10.4324/9781032685090-4
Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature.
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2024). Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature. Frontiers in Education, 9:1432617. doi:10.3389/feduc.2024.1432617
“I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work.
Reeves, J., Leijgraaf, M., & Gu, X. (2024). “I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.), Language teacher identity tensions: Nexus of agency, emotion, and investment (pp. 160-175). Routledge. doi:10.4324/9781003402411-13