Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie
Keijzer, R. & Verbruggen, I. (2021). Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 40(5), 51-56.
Keijzer, R. & Verbruggen, I. (2021). Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 40(5), 51-56.
De titel van de 39e Panama-conferentie, Reken-wiskundeonderwijs in 3D, verwijst naar diepgang in het overdenken van het reken-wiskundeonderwijs. Dit verslag analyseert hoe deze diepgang in de overdenking naar voren kwam in verschillende bijdragen aan de conferentie. We stellen vast dat de verschillende dimensies in de overdenking samenkomen in de dialoog waar de conferentie voor staat.
Boland, A., & Van der Zalm, E., Keijzer, R. (2022). Rekenen op spel. In: Boland, A., Aerden, I., Vancraeyveldt, I., Van de Weghe, J. (2022). De kracht van spel. Waar leerkrachten en kinderen elkaar ontmoeten. Amsterdam: SWP, 157-185.
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.