Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Opleidingsonderwijs dat tot denken uitdaagt. De inspiratie van Hannah Arendt.
Opleidingsonderwijs dat tot denken uitdaagt. De inspiratie van Hannah Arendt.
Leijgraaf, M. (2017). Opleidingsonderwijs dat tot denken uitdaagt. De inspiratie van Hannah Arendt. In J. Berding, Aan het werk met Hannah Arendt. Professionals in Onderwijs, Zorg en Sociaal Werk (pp. 67-83). Leusden: ISVW Uitgevers.
Gerelateerde publicaties
Sturen en loslaten. Investeren in een sterke leerkracht-leerlingrelatie.
El Khattabi, F. (2025). Sturen en loslaten. Investeren in een sterke leerkracht-leerlingrelatie. Talent, 27(1), 4-7. https://www.tijdschrifttalent.nl/art/50-8369_Sturen-en-loslaten
This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity
Leijgraaf, M., & Reeves, J. (2025). This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity. In C. M. Leider, C. L. Dobbs, & E. Nerlino (Ed.), Preparing antiracist teachers (pp. 23-38). Routledge. doi:10.4324/9781032685090-4
Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature.
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2024). Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature. Frontiers in Education, 9:1432617. doi:10.3389/feduc.2024.1432617