Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > ‘Goed onderwijs wil bijdragen aan een meer rechtvaardige samenleving.’ Lector Monique Leijgraaf wil de master narrative doorbreken.
‘Goed onderwijs wil bijdragen aan een meer rechtvaardige samenleving.’ Lector Monique Leijgraaf wil de master narrative doorbreken.
Ouwerkerk, E. (2023, januari). ‘Goed onderwijs wil bijdragen aan een meer rechtvaardige samenleving.’ Lector Monique Leijgraaf wil de master narrative doorbreken. JSW, 107(5), 18-21.
Gerelateerde publicaties
This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity
Leijgraaf, M., & Reeves, J. (2025). This is not America!: Attempts to foster Dutch teacher candidates’ critical consciousness of racial inequity. In C. M. Leider, C. L. Dobbs, & E. Nerlino (Ed.), Preparing antiracist teachers (pp. 23-38). Routledge. doi:10.4324/9781032685090-4
Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature.
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2024). Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature. Frontiers in Education, 9:1432617. doi:10.3389/feduc.2024.1432617
“I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work.
Reeves, J., Leijgraaf, M., & Gu, X. (2024). “I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.), Language teacher identity tensions: Nexus of agency, emotion, and investment (pp. 160-175). Routledge. doi:10.4324/9781003402411-13