Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Taaldenkgesprekken tijdens spel.
Taaldenkgesprekken tijdens spel.
Damhuis, R., Zalm, E. van der, Boland, A. (2016). Taaldenkgesprekken tijdens spel. HJK (44) 4, pp.17-19.
Al pratende worden kinderen taalvaardiger. Het is dan ook cruciaal dat je als leerkracht kinderen uitdaagt om hun bedoeling duidelijk te maken. Doen-alsofspel is daarvoor bij uitstek geschikt. Hoe kun je een speelmaatje zijn voor kinderen en tegelijkertijd hun taaldenken stimuleren?
Gerelateerde publicaties
Website Taal in spel
https://www.taal-in-spel.nl/
Spel van kleuters begrijpen
Wynberg, E., Wessels, M., & Boland, A. (2024). Spel van kleuters begrijpen. HJK 2024(7), 18-21.
Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.
Boland, A., Mol Lous, A., Creutzburg, A., Hillen, J., Verhoeven, S. (2023.) Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.