Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > ‘Spelverhalen in de groep: mijn verhaal, jouw verhaal, ons verhaal.’
‘Spelverhalen in de groep: mijn verhaal, jouw verhaal, ons verhaal.’
Boland, A. en De Waard, H. (2018). ‘Spelverhalen in de groep: mijn verhaal, jouw verhaal, ons verhaal.’ In: Dobber, M. en Van Oers, B. (2017). Spelen en leren op school. Assen: Van Gorcum.
Verhalen zijn voor kinderen belangrijk. Ze vertellen graag over hun eigen ervaringen en luisteren ook graag naar verhalen. En misschien nog wel belangrijker: ze denken in verhalen en spelen verhalen. Die spelverhalen bieden een rijke context voor leren. Maar hoe komen spelverhalen tot stand en wat is de rol van de leerkracht?
Gerelateerde publicaties
Website Taal in spel
https://www.taal-in-spel.nl/
Spel van kleuters begrijpen
Wynberg, E., Wessels, M., & Boland, A. (2024). Spel van kleuters begrijpen. HJK 2024(7), 18-21.
Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.
Boland, A., Mol Lous, A., Creutzburg, A., Hillen, J., Verhoeven, S. (2023.) Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.