Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > ArtsSciences Design-a-thon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams
ArtsSciences Design-a-thon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams
Bremmer, M., Heijnen, E., Hotze, A., Pijls, M., Beamer, E., Roos, N.(2021). ArtsSciences Designathon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams. European Journal of STEM education, 6(1), 11.
In dit artikel wordt beschreven hoe studenten van verschillende lerarenopleidingen (pabo, kunst en technologie) aan een ontwerpopdracht werken. Het interdisciplinair samenwerken en leeropbrengsten worden geëvalueerd. Dit artikel is in het Engels.
Gerelateerde publicaties
Taal en W&T – Hoe combineer je dat?
Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.
STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk
Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.
Netwerkleren in Teacher Learning Groups
Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).