Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Projecten > TET-2 project

TET-2 project
In februari 2017 is het vervolgproject van start gegaan in samenwerking met Saxion Hogeschool (penvoerder) en Eduseries en met subsidie van TechYourFuture. Aangezien de koppeling van taal en W&T een succesvolle formule is gebleken in het eerste project is ervoor gekozen om het project voor te zetten door een online blended leeromgeving te ontwerpen voor opleiders zowel in het taaldomein als W&T-domein. De train-de-trainermodule bestaat uit een combinatie van contactbijeenkomsten en een interactieve digitale leeromgeving (blended learning). Via deze weg vergroten deelnemers hun kennis van W&T en taalgericht onderwijs, neemt hun betrokkenheid bij het onderwerp toe en kunnen zij onderling samenwerken via de online leeromgeving, het learning managment system (LMS).
Deze train-de-trainermodule moet lerarenopleiders of andere professionals (bv medewerkers van wetenschapsknooppunten) in staat stellen om nieuwe groepen (aanstaande) leerkrachten op te leiden in taalgericht W&T-onderwijs. De effecten van deze manier van leren zullen onderzocht worden.
Voor meer informatie: zie https://www.techyourfuture.nl/a-957/tet2
Instellingen
Publicaties
Taal en W&T – Hoe combineer je dat?
Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.
STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk
Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.
Netwerkleren in Teacher Learning Groups
Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).