Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Projecten > Playing-2-gether in class

Playing-2-gether in class
In dit Erasmus+-project werkten we met vier landen, België, Nederland, Portugal en Slowakije aan de vraag hoe professionals die met jonge kinderen (2 tot 6 jaar) werken het spel kunnen benutten om de relatie met kinderen te versterken. Het onderzoek richtte zich met name op de interactie met doelgroepkinderen en kinderen met gedragsproblemen.
Dit project heeft geleid tot een website met praktische handvatten en achtergrondinformatie voor professionals die werken met jonge kinderen. Website Playing-2-gether in class
Publicaties
Spel van kleuters begrijpen
Wynberg, E., Wessels, M., & Boland, A. (2024). Spel van kleuters begrijpen. HJK 2024(7), 18-21.
Website Taal in spel
https://www.taal-in-spel.nl/
Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.
Boland, A., Mol Lous, A., Creutzburg, A., Hillen, J., Verhoeven, S. (2023.) Eindrapport “Moeilijk gedrag” van jonge kinderen op school: bouwen aan een positieve relatie met ieder kind. Hogeschool IPABO.