FunThink
FunThink- Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school is een Europees onderzoek- en samenwerkingsproject (Erasmus+) waarin onderzoekers van Hogeschool IPABO samenwerken met de Universiteit Utrecht, Universiteit van Cyprus, Universiteit van Kosice (Slovakije), Krakow University (Polen) en de pedagogische hochschule Ludwigsburg (Duitsland).
Michiel Veldhuis is projectleider vanuit Hogeschool IPABO, samen met Ronald Keijzer, Bartjan Vollmuller en Mara Otten ontwikkelen we lesmaterialen over functional thinking voor zowel de basisschool als de lerarenopleiding.
Volg FunThink op Facebook.
Instellingen
Publicaties
Rekenen op spel. In: Boland, A., Aerden, I., Vancraeyveldt, I., Van de Weghe, J. (2022). De kracht van spel. Waar leerkrachten en kinderen elkaar ontmoeten.
Boland, A., & Van der Zalm, E., Keijzer, R. (2022). Rekenen op spel. In: Boland, A., Aerden, I., Vancraeyveldt, I., Van de Weghe, J. (2022). De kracht van spel. Waar leerkrachten en kinderen elkaar ontmoeten. Amsterdam: SWP, 157-185.
Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Kijk op wiskunde
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.