Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Projecten > De Voorleesrobot

De Voorleesrobot
Looptijd: december 2021 - oktober 2024In dit project is een meertalige voorleesrobot ontwikkeld en getest: een robotje dat meertalige kleuters in de thuistaal kan voorlezen, zodat hun thuistalen actief ingezet kunnen worden in het onderwijs.
Instellingen
Publicaties
Adaptieve leersystemen en de didactische besluitvorming van basisschoolleerkrachten bij rekenen-wiskunde
Wezendonk, A., & Veldhuis, M. (2024). Adaptieve leersystemen en de didactische besluitvorming van basisschoolleerkrachten bij rekenen-wiskunde. Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies, 2.
Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool
Rijborz, D., & Veldhuis, M. (2024). Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 3(45), 1-20.
Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.