Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Projecten > Babelbeer

Babelbeer
Looptijd: september 2024 - augustus 2027In dit project wordt onderzocht hoe een digitale tool meertalige kleuters kan ondersteunen in de klas. De tool is erop gericht om kinderen die de schooltaal nog niet goed spreken, thuis te laten voelen in de klas en ervoor te zorgen dat ze optimaal mee kunnen doen. Het project is een samenwerking tussen het Nationaal Onderwijslab AI, de Hogeschool IPABO, Universiteit Utrecht en Stichting Spaarnesant.
Publicaties
Adaptieve leersystemen en de didactische besluitvorming van basisschoolleerkrachten bij rekenen-wiskunde
Wezendonk, A., & Veldhuis, M. (2024). Adaptieve leersystemen en de didactische besluitvorming van basisschoolleerkrachten bij rekenen-wiskunde. Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies, 2.
Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool
Rijborz, D., & Veldhuis, M. (2024). Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 3(45), 1-20.
Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.