Hogeschool IPABO > Over IPABO > Dr. Anna Hotze
Dr. Anna Hotze
Voormalig Lector Wetenschap en Technologie (tot 15 mei 2024)Anna Hotze studeerde scheikunde aan de universiteit Leiden en promoveerde in 2003 in de bioanorganische chemie. Na haar promotie heeft ze postdoctoraal onderzoek gedaan aan diverse universiteiten. Als projectleider en afdelingshoofd Research en Development werkte ze in de farmaceutische industrie.
Sinds 2013 werkt ze aan Hogeschool IPABO, eerst als docent-onderzoeker rekenen-wiskunde en sinds 2015 als associate lector wetenschap en technologie. In 2017 werd ze benoemd als lector. Haar onderzoeksopdracht richt zich op onderzoek naar het versterken van wetenschap en technologie in het basisonderwijs en de lerarenopleiding. Naast haar lectorpositie werd ze in augustus 2021 manager van het kenniscentrum van Hogeschool IPABO.
Publicaties van Dr. Anna Hotze
Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering
Hotze, A.C.G.(2022). Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering. Uitgeverij Pica
Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning
Slim, T., Van Schaik, J.E., Dobber, M., Hotze, ACG, Raijmakers, M.E.J. (2022). Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning. Front. Educ. 7: 842537. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.84253
Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.
W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen!
Hotze, A. (2020). W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen! Marktplaats, 26, 16-17
Exploreon-leren: spelen en onderzoeken
De Vries, N., Schrumpf, J. Hotze, A. (2020). Exploreon-leren: spelen en onderzoeken, HJK, 6, p 32-35
Kijkwijzer bij W&T-onderwijs. Startpunt voor dialoog
Hotze, A., De Vries, B. (2020). Kijkwijzer bij W&T-onderwijs. Startpunt voor dialoog. JSW, 6, 18-21
Preparing teacher educators for language-oriented science education: design and impact of a professional development program
Hotze, A., Gijsel, M., Vervoort, M., Peters, S., Post, A.(2020).Preparing teacher educators for language-oriented science education: design and impact of a professional development program. Edulearnproceedings2020, p. 636-643
Individuele verschillen bij W&T. Inspelen op onderwijsbehoeften
Slim, T., Hotze, A., Raaijmakers, M. (2021). Individuele verschillen bij W&T. Inspelen op onderwijsbehoeften. JSW, 3, 12-15
Lezen, experimenteren, begrijpend lezen: hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken
Gijsel, M., Hotze, A., & Knoef, M. (2021). Lezen, experimenteren, begrijpend lezen: hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken. Tijdschrift Taal, 11(18), 18-22
ArtsSciences Design-a-thon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams
Bremmer, M., Heijnen, E., Hotze, A., Pijls, M., Beamer, E., Roos, N.(2021). ArtsSciences Designathon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams. European Journal of STEM education, 6(1), 11.