Brood geeft aanleiding tot…
Bakker, M., Keijzer, R., & Hotze, A. (2023). Brood geeft aanleiding tot… . Terugkoppeling, 32(4), 19-23.
Anna Hotze studeerde scheikunde aan de universiteit Leiden en promoveerde in 2003 in de bioanorganische chemie. Na haar promotie heeft ze postdoctoraal onderzoek gedaan aan diverse universiteiten. Als projectleider en afdelingshoofd Research en Development werkte ze in de farmaceutische industrie.
Sinds 2013 werkt ze aan Hogeschool IPABO, eerst als docent-onderzoeker rekenen-wiskunde en sinds 2015 als associate lector wetenschap en technologie. In 2017 werd ze benoemd als lector. Haar onderzoeksopdracht richt zich op onderzoek naar het versterken van wetenschap en technologie in het basisonderwijs en de lerarenopleiding. Naast haar lectorpositie werd ze in augustus 2021 manager van het kenniscentrum van Hogeschool IPABO.
Bakker, M., Keijzer, R., & Hotze, A. (2023). Brood geeft aanleiding tot… . Terugkoppeling, 32(4), 19-23.
Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.
Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.
Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(2), 54-69.
Hotze, A.C.G.(2022). Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering. Uitgeverij Pica
Slim, T., Van Schaik, J.E., Dobber, M., Hotze, ACG, Raijmakers, M.E.J. (2022). Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning. Front. Educ. 7: 842537. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.84253
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.
Hotze, A. (2020). W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen! Marktplaats, 26, 16-17
De Vries, N., Schrumpf, J. Hotze, A. (2020). Exploreon-leren: spelen en onderzoeken, HJK, 6, p 32-35