Inkoop bij Hogeschool IPABO
Hogeschool IPABO wordt door de overheid aangemerkt als aanbestedende dienst vanwege het gebruik van publieke middelen. We volgen daarbij specifieke aanbestedingsprocedures, afhankelijk van de contractwaarde.
De afdeling Inkoop maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering houdt zich bezig met inkoop, contractbeheer en contractmanagement.
Ons inkoopbeleid is gebaseerd op drie belangrijke uitgangspunten:
1. Integriteit
IPABO streeft ernaar een professionele, integere en betrouwbare inkoper en opdrachtgever te zijn, zoals verwacht mag worden van een (semi)overheidsinstelling. Dit betekent dat we op een bewuste en zakelijke manier met inkoop omgaan. Medewerkers kunnen hierbij ethische dilemma’s tegenkomen, die inherent zijn aan het inkoopproces. Om deze reden volgt IPABO de gedragscode van de Nederlandse Vereniging van Inkopers (NEVI).
2. Regionale betrokkenheid
Bij het verstrekken van opdrachten voor leveringen, diensten en werken, hecht IPABO veel waarde aan regionale betrokkenheid. Daarom stimuleren we regionale ondernemers om mee te dingen bij aanbestedingen.
3. Duurzaamheid en Social Return
IPABO vindt duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid belangrijk. Bij aanbestedingen toetsen we daarom of we duurzame en maatschappelijke criteria kunnen toepassen, bijvoorbeeld door gebruik te maken van de MVI-criteriatool van Agentschap NL.
Wilt u het volledige inkoopbeleid bekijken? Klik dan hier om het document te openen.
Aanbestedingen
Als semipublieke organisatie moet Hogeschool IPABO zich houden aan de aanbestedingswetgeving. Dit betekent dat we werken volgens de principes van non-discriminatie, gelijke behandeling, transparantie en proportionaliteit. Wij maken gebruik van TenderNed, het online platform voor overheidsaanbestedingen.
Inkoopvoorwaarden
Hogeschool IPABO hanteert de Rijksinkoopvoorwaarden voor alle inkooptrajecten, tenzij anders afgesproken in een overeenkomst. Algemene voorwaarden van leveranciers worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. De volgende Rijksinkoopvoorwaarden zijn van toepassing:
• Voor diensten
• Voor koop en huur van producten
• Voor IT-prestaties
Alle geschillen die voortkomen uit overeenkomsten worden bij uitsluiting behandeld door de Rechtbank Amsterdam.
Klachtenregeling aanbestedingen
Heeft u een klacht over een aanbestedingsprocedure? Hogeschool IPABO heeft een klachtenregeling ingesteld om klachten in goed overleg op te lossen, zonder dat het nodig is om naar de rechter te stappen. Dit neemt niet weg dat u het recht behoudt om naar de rechter te gaan voor een kort geding. Voor het indienen van een klacht kunt u contact opnemen met ons klachtenmeldpunt via: nnaorfgrqvat@vcnob.ay.
Facturering
Uw factuur wordt alleen in behandeling genomen als deze digitaal wordt aangeleverd via svanapvra@vcnob.ay. Zorg ervoor dat uw factuur voldoet aan de volgende specificaties:
• Het juiste factuuradres:
Hogeschool IPABO
Jan Tooropstraat 136
1061 AD Amsterdam
• Vermeld het inkoopnummer of de kostenplaats, indien van toepassing.
Let op: per post verstuurde facturen worden niet in behandeling genomen.