Adviesformulier vernieuwd
Dit studiejaar zijn nieuwe adviesformulieren geïntroduceerd. Het is de uitkomst van onze gesprekken met het werkveld waarin praktische wensen zijn gedeeld.
De belangrijkste wijzigingen in het kort (een uitgebreide beschrijving staat in het tabblad TOELICHTING van elk adviesformulier).
- De criteria in het adviesformulier komen overeen met de criteria van het beoordelingsformulier voor het WPA.
- De aankomend leerkracht vult het adviesformulier in aan de start van het semester als 0-meting op basis van het werkplekleren tot dan toe (tabblad 1). Vanzelfsprekend kan dat pas vanaf het tweede semester van het eerste studiejaar.
- Halverwege het semester volgt een tussenmoment. In het feedback- en reflectiegesprek tussen mentor en aankomend leerkracht wordt het adviesformulier voor de tweede keer ingevuld (tabblad 2).
- Aan het einde van het semester, vlak voor het WPA, voeren de mentor én de schoolopleider een gesprek met de aankomend leerkracht. Het adviesformulier wordt op basis daarvan voor de derde en laatste keer ingevuld (tabblad 3). Hier wordt flexibel mee omgegaan, want in sommige gevallen lukt het logistiek gezien niet om dit moment met zowel student, schoolopleider als mentor op het juiste moment te plannen.
- Bovenstaande metingen geven aanleiding voor feedbackgesprekken. Ze geven zicht op de kwaliteiten en ontwikkelpunten en daarmee richting aan het leer- en ontwikkelingsproces op de route naar het werkplekassessment.
Lees hier het volledige bericht.