Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties
Publicaties
Hieronder vind je de publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.
Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature.
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2024). Practices of social-justice oriented teacher education: a review of the literature. Frontiers in Education, 9:1432617. doi:10.3389/feduc.2024.1432617
“I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.)
Reeves, J., Leijgraaf, M., & Gu, X. (2024). “I am not the other”: A Yazidi American teacher’s identity work. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.), Language teacher identity tensions: Nexus of agency, emotion, and investment (pp. 160-175). Routledge. doi:10.4324/9781003402411-13
Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten.
Buis, G. W. (2024). Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten. [Ongepubliceerde master thesis] Vrije Universiteit.
Verhalen van waarde. Over het in staat stellen van sociaal maatschappelijke initiatieven om zelf de impact van hun initiatief op te halen en te verbeelden.
Kamara, E., Liesdek, B., & Leijgraaf, M. (2024). Verhalen van waarde. Over het in staat stellen van sociaal maatschappelijke initiatieven om zelf de impact van hun initiatief op te halen en te verbeelden. In eigen beheer.
Disrupting the master narrative: A methodological exploration of educational research for social justice.
Leijgraaf, M. (2023). Disrupting the master narrative: A methodological exploration of educational research for social justice. ATEE book of proceedings annual conference 2023: Teacher education on the move (pp. 102-118). ATEE. doi:0.21862/atee.2023.08
Towards culturally responsive and bonding-oriented teacher education.
Groot de, I., Leijgraaf, M., & Dalen van, A. (2023). Towards culturally responsive and bonding-oriented teacher education. Teaching and Teacher Education, 121. doi:https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103953