Lectoraat Lezen
De onderzoekslijn Lezen richt zich op de vraag op welke manier leerkrachten de effectieve leesdidactiek kunnen toepassen in hun onderwijs. Daarbij is expliciet aandacht voor het behouden of vergroten van de leesmotivatie en het leesplezier van kinderen, jongeren en (aankomend) leerkrachten. De onderzoekslijn staat onder leiding van associate lector dr. Inouk Boerma.
Bekijk lectoraat
Lectoraat Onderwijs en (leer)technologie
De onderzoekslijn Onderwijs en (Leer)technologie richt zich op de vraag hoe je onderwijs versterkt en verrijkt met technologie en welke kennis en vaardigheden leerkrachten en leerlingen nodig hebben om bewust met onderwijstechnologie om te gaan.
Bekijk lectoraat
(afgerond) Lectoraat Wetenschap en technologie
De onderzoekslijn Wetenschap en technologie richt zich op de vraag welke houdingsaspecten, vaardigheden en kennis leerlingen en leraren in het basisonderwijs nodig hebben om om te gaan met de problematieken van een hoogtechnologische maatschappij.
Bekijk lectoraat