Welkom op de website van
Rijke rekenlessen in de praktijk
Deze website is mede tot stand gekomen door een subsidie vanuit het Comeniusprogramma van de NRO en is ontwikkeld door Annette Markusse en Madhuvanti Anantharajan.
De website is nog in ontwikkeling en zal de komende tijd regelmatig worden aangevuld.
Hoofdmenu
Wanneer je video-opnamen een reken-wiskundeles bekijkt, kun je dit vanuit verschillende invalshoeken benaderen. Je kunt je bijvoorbeeld richten op de leerstof of de instructie. In het onderstaande menu vind je negen verschillende invalshoeken. Door erop te klikken, ontdek je welke vragen je jezelf kunt stellen om de les vanuit die invalshoek te onderzoeken.
- Werken aan leerstofoverstijgende doelen
- Hoe leg ik de relatie tussen de reken-wiskundeactiviteit en het dagelijks leven van de leerlingen?
- Hoe stimuleer ik dat leerlingen hun wiskundige kennis en vaardigheden flexibel leren gebruiken?
- Wat doe ik om leerlingen zelfvertrouwen en plezier in rekenen en wiskunde te geven?
- Hoe kan ik het probleemoplossend denken van leerlingen ondersteunen?
- Hoe kan ik rekenen-wiskunde verbinden met andere schoolvakken?
- Hoe kan ik geschikte representaties en modellen gebruiken tijdens de reken-wiskundeles?
- Hoe kan ik leerlingen aanzetten tot reflectie?