De kunst van het weglaten.
Keijzer, R. & Van Galen, F. (2014). De kunst van het weglaten. Volgens Bartjens, 34(1), 32-35.
Keijzer, R. & Van Galen, F. (2014). De kunst van het weglaten. Volgens Bartjens, 34(1), 32-35.
De meeste methodes besteden wel enige aandacht aan het interpreteren van grafieken en tabellen. Echt goed begrijpen hoe grafieken in elkaar zitten doe je pas als je er zelf een paar gemaakt hebt en zelf tegen de problemen van de grafiekenmaker bent aangelopen. Frans van Galen en Ronald Keijzer laten de mogelijkheden zien van het materiaal van de Grote Rekendag bij grafiekenlessen.
Boland, A., & Van der Zalm, E., Keijzer, R. (2022). Rekenen op spel. In: Boland, A., Aerden, I., Vancraeyveldt, I., Van de Weghe, J. (2022). De kracht van spel. Waar leerkrachten en kinderen elkaar ontmoeten. Amsterdam: SWP, 157-185.
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.