Van Luit behoeft nuancering
Keijzer, R. & Veldhuis, M. (2019). Van Luit behoeft nuancering. DidactiefOnline
Keijzer, R. & Veldhuis, M. (2019). Van Luit behoeft nuancering. DidactiefOnline
Op 6 september 2019 nam Hans van Luit afscheid als hoogleraar orthopedagogiek, met dyscalculie als specifieke aandachtsgebied. In zijn afscheidsrede, die verkort is weergegeven in DidactiefOnline, kiest Van Luit ervoor zijn zorgen en frustraties over het reken-wiskundeonderwijs op te hangen aan een karikatuur van realistisch reken-wiskundeonderwijs en de lerarenopleiding basisonderwijs (Van Luit, 2019)
Lees hier de reactie van Ronald Keijzer en Michiel Veldhuis.
Boland, A., & Van der Zalm, E., Keijzer, R. (2022). Rekenen op spel. In: Boland, A., Aerden, I., Vancraeyveldt, I., Van de Weghe, J. (2022). De kracht van spel. Waar leerkrachten en kinderen elkaar ontmoeten. Amsterdam: SWP, 157-185.
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.