Dr. Michiel Veldhuis

Associate Lector Rekenen en wiskundeHogeschool IPABOUniversiteit Utrecht

Michiel Veldhuis studeerde cognitieve ontwikkelingspsychologie en wiskunde en promoveerde in 2015 aan de Universiteit Utrecht op een proefschrift rond het ontwikkelen en gebruiken van formatieve toetstechnieken bij rekenen-wiskunde in het basisonderwijs. Sinds 2018 is hij docent-onderzoeker rekenen-wiskunde bij Hogeschool IPABO en sinds 2024 associate lector bij het Radiantlectoraat rekenen-wiskunde (samenwerking tussen hogescholen de Kempel, Driestar, KPZ, Thomas More en IPABO).

Daarnaast is hij voor een dag in de week als universitair docent reken-wiskundedidactiek in dienst bij het Freudenthal Instituut van de Universiteit Utrecht. Hij heeft sinds 2018 zitting in het bestuur van de Nederlandse Vereniging voor de Ontwikkeling van het Reken-WiskundeOnderwijs (NVORWO) en is van 2019-2025 secretaris van het bestuur van de Europese vereniging voor onderzoek in het wiskundeonderwijs (ERME).