Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool
Rijborz, D., & Veldhuis, M. (2024). Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 3(45), 1-20.
In dit project is een meertalige voorleesrobot ontwikkeld en getest: een robotje dat meertalige kleuters in de thuistaal kan voorlezen, zodat hun thuistalen actief ingezet kunnen worden in het onderwijs.
Rijborz, D., & Veldhuis, M. (2024). Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 3(45), 1-20.
Wezendonk, A., & Veldhuis, M. (2024). Adaptieve leersystemen en de didactische besluitvorming van basisschoolleerkrachten bij rekenen-wiskunde. Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies, 2.
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(2), 54-69.
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.