Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool
Rijborz, D., & Veldhuis, M. (2024). Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 3(45), 1-20.
In dit project wordt onderzocht hoe een digitale tool meertalige kleuters kan ondersteunen in de klas. De tool is erop gericht om kinderen die de schooltaal nog niet goed spreken, thuis te laten voelen in de klas en ervoor te zorgen dat ze optimaal mee kunnen doen. Het project is een samenwerking tussen het Nationaal Onderwijslab AI, de Hogeschool IPABO, Universiteit Utrecht en Stichting Spaarnesant.
Rijborz, D., & Veldhuis, M. (2024). Omgevingsbewustzijn ontwikkelen met een digitale tool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 3(45), 1-20.
Wezendonk, A., & Veldhuis, M. (2024). Adaptieve leersystemen en de didactische besluitvorming van basisschoolleerkrachten bij rekenen-wiskunde. Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies, 2.
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(2), 54-69.
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.